Oplossingen voor te lange storing Schiphol Information Exchange


Je hebt het vast wel gemerkt, begin vorige week, 1 en 2 oktober, was er een storing in de Schiphol Information Exchange die Cargonaut beheerd. Die storing heeft lang geduurd: van maandag einde van de middag tot dinsdagavond. Voordat wij toelichten wat er aan de hand was en hoe we hier mee om zijn gegaan, willen wij aangeven dat wij er alles aan doen om storingen te voorkomen. Wij beseffen ons maar al te goed dat dit er bij veel organisaties voor gezorgd kan hebben dat de business even stil stond. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.

Wat was er nou aan de hand?

Eigenlijk heel simpel, er was een storing bij onze internetleverancier waardoor de hosting eruit lag en alles stil kwam te staan. De verbinding tussen onze data centra en de buitenwereld was afgesloten. Met man en macht waren wij bezig met onze leverancier om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Dit had onze hoogste prioriteit.

Analyseren en oplossingen zoeken

Nadat de storing was verholpen, hebben we de koppen bij elkaar gestoken. De komende tijd nemen we maatregelen om herhaling te voorkomen en om alternatieve oplossingen te bieden op het moment dat er onverhoopt toch een storing optreedt. Wij kijken ook hoe de communicatie rondom de storing is verlopen. Waren we goed bereikbaar? Was iedereen goed geïnformeerd? Ook daar kunnen we van leren en maatregelen nemen om bij onverhoopte storingen in de toekomst iedereen goed op de hoogte te houden. Heb je hier tips of feedback over laat het ons vooral weten via de onderstaande link.

Feedback geven

Mogelijke maatregelen voor de toekomst

Samengevat, bij maatregelen kan je in ieder geval aan de volgende mogelijkheden denken:

  • Verbetering in de communicatie rondom een storing.
  • Herziening van de afspraken met de leverancier die onze verbindingen verzorgt, zodat we niet meer zolang last kunnen hebben van een storing.
  • Nog meer back-up faciliteiten.

Uiteraard moeten wij de maatregelen eerst goed doordenken om een keuze te maken in wat wij gaan doen. Een ding is zeker, wij gaan er de komende tijd hard mee aan de slag om dit een volgende keer te voorkomen.

Voortgang

We houden jullie op de hoogte van onze voortgang en maatregelen. Mocht je toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Tips zijn uiteraard ook welkom. We staan graag voor je klaar!

Feedback geven