FAQ


Hieronder ziet u de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop van onze Customer Care.

Van uitvoeraangifte tot bevestiging van uitgaan

Als u een uitvoeraangifte doet wilt u uiteindelijk een bevestiging van uitgaan (Confirmation of Exit) van de douane ontvangen. Bij ontbreken van een Confirmation of Exit, zult u op andere wijze de uitvoer moeten aantonen. Dit is een tijdrovende en vervelende klus. U kunt u tijd wel beter gebruiken. Het is daarom belangrijk om te controleren of uw uitvoeraangiften bevestigd zijn. Zo voorkomt u een naheffing BTW.

Lees hier meer over hoe u de Confirmation of Exit bij aangiften van luchtvrachtzendingen krijgt ?

Voorkom "not Ready For carriage" boete

Lees hier meer over hou u zelf kunt controleren of Cargonaut uw FWB bericht ontvangen heeft

Noodprocedures diverse Douane systemen

Hierbij de link naar de Noodprocedures van de diverse Douane systemen zoals vermeld op de website van de Belasingdienst

ECS controle en Release berichten

Heeft u inmiddels al opgegeven hoe u de controle en release berichten wil ontvangen ?
Het ontvangen van deze berichten is noodzakelijk voor het geval dat de Cargonaut Noodprocedure van kracht is.
Wij kunnen de controle en release berichten aanbieden als Edifact bericht of als e-mail (Edifact bericht in e-mail)
U kunt uw keuze doorgeven aan helpdesk@cargonaut.nl

Status Confirmation of Exit (CoE) in eCR

In eCargo Receipt kunt u in het ECS tabblad informatie vinden over de CoE.
In dit document leggen wij u uit hoe de status “?”, “Y” of “N” bepaald wordt en wat dit betekent.

eAccept vervangt ACN Bon

Pilot van start: eAccept vervangt ACN bon Lees meer>

ICS airline informatie

Informatie over de volgorde van de in te sturen berichten voor ICS ten behoeve van de ENS en de SAL berichten vindt u het volgende document.

Bereikbaarheid Cargonaut Helpdesk

U vindt hier de contact gegevens van de Helpdesk van Cargonaut

Bereikbaarheid Helpdesk Belastingdienst

U vindt hier de contact gegevens van de Helpdesk van de Belastingdienst