Nieuwe directeur Cargonaut: Stefan van der Weide
(For English, see below)
Vanaf 1 juni aanstaande begint Stefan van der Weide als directeur Cargonaut.
Stefan van der Weide is bij uitstek geschikt om Cargonaut te leiden. Zo heeft hij al een succesvolle carrière bij Royal Schiphol Group achter zich waarin hij op het snijvlak van business en IT succesvol afdelingen en programma’s heeft geleid, zoals het vernieuwende bagage drop-off punt (SSDOP), het digitaliseren van de Schiphol bouw- en assetmanagement processen en – meest recent – het succesvolle (digitale) werkplek programma ‘Schiphol Works’. In deze rollen was leiderschap en stakeholder management steeds key. De vracht op AMS is voor Stefan redelijk nieuw, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat in samenwerking met het management team van Cargonaut (Luc Scheidel en Jeroen Benda) meer dan goed gaat komen!
Stefan zal naar buiten toe Royal Schiphol Group / Cargonaut op vracht-IT gebied vertegenwoordigen, zal de integratie van Cargonaut in Schiphol leiden en zal – samen met RSG IT & Data – zorgen voor een tijdig nieuw Port Community Systeem.
In de komende maanden rondt Stefan zijn ad interim opdracht voor het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) af. Gedurende deze periode voert hij ook 1 dag per week – samen met mijzelf – kennismakingsgesprekken met de interne en externe stakeholders van de vracht gemeenschap op AMS.
Stefan rapporteert binnen Royal Schiphol Group aan vracht directeur Anne Marie van Hemert (hemert_a@schiphol.nl), lid van het management team OPS.
Ik zal Stefan zo spoedig mogelijk aan je introduceren.
Vriendelijke groet,
Jonas van Stekelenburg,
Interim directeur Cargonaut
jonas.van.stekelenburg@cargonaut.nl
New director Cargonaut: Stefan van der Weide
Stefan van der Weide will start as director of Cargonaut from the 1st of June 2021.
Stefan van der Weide has the ideal qualifications to lead Cargonaut. For example, he already has a successful career at Royal Schiphol Group in which he has successfully led multiple departments and programs at the intersection of business and IT, such as the innovative baggage drop-off point (SSDOP), digitizing the Schiphol construction and assetmanagement processes and – most recently – the successful (digital) workplace program ‘Schiphol Works’. In these roles, leadership and stakeholder management were always key. Cargo on AMS is fairly new to Stefan, but I am confident that this, in collaboration with the management team of Cargonaut (Luc Scheidel and Jeroen Benda) will work out very well.
Stefan will represent Royal Schiphol Group / Cargonaut in the cargo IT field, will lead the integration of Cargonaut in Schiphol and will – together with RSG IT & Data – ensure a timely new Port Community System.
In the coming months Stefan will complete his ad interim assignment for the “Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS)”. During this period he will also, one day per week – together with myself – have introductory conversations with the internal and external stakeholders of the freight community on AMS.
Stefan reports within Royal Schiphol Group to cargo director Anne Marie van Hemert (hemert_a@schiphol.nl), member of the OPS management team.
I’ll introduce Stefan to you as soon as possible.
Kind Regards,
Jonas van Stekelenburg,
Interim Director Cargonaut
jonas.van.stekelenburg@cargonaut.nl