Ons Team


Kern: Uitwisselen van de juiste data op het juiste moment

Met de Information Exchange & Data Management verzorgen we de uitwisseling van alle gegevens rondom het lucht­vrachtverkeer in ketens via Schiphol en daarbuiten. We optimaliseren dit door data op een veilige manier volledig, betrouwbaar, relevant en op het juiste moment te organiseren en beschikbaar te maken voor marktpartijen en overheid. Zo zijn zij in staat zijn om een transparante, veilige en sluitende luchtvracht­keten te behouden en te verbeteren.

Jaurieke Ton

Product Owner Basic Services

Ik hou me bezig met het onderhouden van het platform dat de informatie uitwisseling regelt tussen onze klanten. Daarbij zorg ik er voor dat aanpassingen in standaarden van o.a. de douane & IATA worden geïmplementeerd, zodat we dit onze klanten kunnen besparen.

Ik word erg blij van samenwerken met verschillende stakeholders en de balans vinden tussen het goed draaiend houden en vernieuwen van onze dienstverlening.

In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig: schilderen, tekenen en escape rooms bouwen zijn mijn grootste hobby’s.

Wat de luchtvracht zo bijzonder maakt is de snelheid. Binnen enkele uren gaan zendingen de EU in en uit, alle veiligheidscontroles moeten uitgevoerd zijn en alle partijen moeten goed geïnformeerd zijn. Mijn visie voor de luchtvracht is dat alle betrokken partijen real-time moeten kunnen weten waar hun zending in de keten is.

Voordat Jaurieke Product Owner werd bij Cargonaut was zij Product Coördinator in het openbaar vervoer, waar ze nieuwe producten ontwikkeld heeft, specificaties opstelde voor verschillende doelgroepen en ervaring opdeed met testen ontwikkelen, coördineren en uitvoeren. Daarvoor werkte ze bij TNO Logistiek als onderzoeker. Ze voerde vele projecten uit op het gebied van goederenvervoer en op het gebied van duurzame logistiek. Zo maakte ze voorspellingen en deed ze analyses voor goederenvervoer in en buiten Nederland en gaf ze adviezen voor het verduurzamen van de logistiek. Ze heeft een master in Econometrie & Operationele Research en een bachelor in filosofie

Mark Smit

Product Owner Data Services

Binnen de Schiphol Information Exchange & Data Management richt ik me in het domein ‘Data Services’ met name op het (via nieuwe manieren) delen van data en het aanbieden van toegevoegde waarde via rapportages en dashboards (BI). Hierbij ligt de focus op het verbeteren van de datadichtheid, de timing ervan en de datakwaliteit zelf.

Het is een mooie uitdaging om vanuit een ‘data -driven’ aanpak samen met alle relevante stakeholders producten met hoge klantwaardes te ontwikkelen, zodat gebruikers en de keten als geheel hier optimaal van kunnen profiteren.

Ik word enthousiast van het feit dat de digitale wereld zo dicht bij de praktijk ligt (kijk maar uit het raam van ons kantoor). Dit motiveert enorm om deze werelden vervolgens ook nog dichter bij elkaar te krijgen. Zowel middels (near) real-time data als het gebruik maken en delen van toekomst voorspellende informatie.

Na zijn studies Politicologie en Facility Management is Mark in de wereld van IT en Logistiek begonnen en sindsdien, met veel plezier, gebleven.  Na 5 jaar als (branche)adviseur bij de standaardisatie organisatie GS1 begon hij in 2007 als accountmanager bij Cargonaut. In deze rol heeft hij veel geleerd over onze dynamische industrie, van Expediteur tot Afhandelaar en Airline tot autoriteiten. Binnen Cargonaut heeft hij zich verder ontwikkeld en is hij na 2 jaar implementatiemanagement nu al enkele jaren actief in de rol van Product Owner ‘Data Services’.

Kern: Leveren van diensten

Bij Services Development & Management leveren we doordachte diensten voor logistieke ketens op het snij­vlak van markt en overheid. Daarbij zetten we brede kennis en ervaring in die we hebben opgedaan bij het tot stand komen van aan -en af­voerprotocollen. We verrijken er de data uit de Information Exchange mee. Daar profiteren alle partijen in de logistieke keten van. Een grote meerwaarde.

Richard van Det

Teamlead Services Management & Development

“I love API’s”

Samen met mijn team van Product Owners ben ik druk met het (laten) maken van business applicaties voor onze Cargo community. Deze baseren we bij voorkeur op protocollen en doen we door het gebruik van moderne technologie die wij het liefst inkopen. Ons doel is uiteraard om het gebruik van de oplossingen zo makkelijk mogelijk te maken en in bedrijfseigen applicaties te integreren. Wat mij heel blij maakt in mijn functie en het dagelijkse leven in de luchtvracht? Een community die achter de oplossing gaat staan en als basis afspraken met elkaar maakt. In dat geval hebben wij onze rol vervult door met glans daaraan bij de te dragen. “Samen sterk” is dan ook mijn motto. Het is overigens echt een voorrecht op het domein Schiphol: Fascinerend! Veel ruimte tot innovatie en als deze tot stand komt geeft dat een enorme kick.

Richard van Det is na zijn studie economie en een wereldreis van een jaar, de IT ingerold. Na jaren van consulting, heeft hij de overstap gemaakt naar “de business”. Hierin heeft hij bewezen dat hij, met goede adviezen aan hemzelf, over meerdere jaren een portfolio kon uitbouwen. In totaal is Richard 16 jaar werkzaam geweest bij KPN als o.a. Portfolio manager en innovator in het B2B domein. In die tijd raakte hij gefascineerd door modereren technologie en hoe je daar snel waarde mee kunt realiseren. Momenteel probeert hij de herbruikbaarheid van componenten en nieuwe kansen die dit oplevert in de luchtvracht Community te introduceren en tot hun recht te laten komen.

Arie Korving

Product Owner Inbound

Als Product Owner Inbound draag ik zorg voor de vertaling van klantwensen naar nieuwe producten en diensten. Een mooie functies waarin ik vooral blij word van de prettige samenwerking met onze klanten en mijn collega’s. Samen werken we toe naar een zo optimaal en efficiënt mogelijk vrachtproces op Schiphol. Om als “high value” industrie toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren is proces aanpassing en optimalisatie een absolute must. De rol die ik hier voor Cargonaut in mag spelen samen met de community geeft me iedere dag weer nieuwe energie. Hoewel ik al 16 jaar actief ben op Schiphol is iedere dag weer een nieuwe ervaring.

Arie Korving heeft na het behalen van zijn VWO-diploma een opleiding verkeersvlieger gevolgd. De dip als gevolg van de aanslagen van 9-11 hebben hem ertoe gedreven een ander pad te kiezen. Inmiddels 16 jaar geleden maakte hij voor het eerst kennis met de luchtvracht bij zijn toenmalige werkgever KLM. Nu, 16 jaar later, zit luchtvracht hem nog steeds in het bloed en is hij verknocht aan deze dynamische logistieke wereld op dit mooie Schiphol.

Mark Engel

Product Owner Outbound

“A great customer insight is like a refrigerator! Why? Because the moment you look into it, a light comes on.”

In mijn rol als Product Owner hou ik me bezig met het ontwikkelen van applicaties die waarde toevoegen aan de logistieke keten op en rond Schiphol. Mijn primair aandachtsgebied is de ‘outbound / export’ stroom. Daarnaast heb ik ook compliance en pharma in mijn vizier. Mijn belangrijkste drive is het vinden van een balans tussen tevreden klanten en de doelen van de organisatie. Om dit te bereiken, onderhoud ik nauw contact met klanten en verwerk ik inzichten die ze bieden bij productinnovatie. Mijn visie op de luchtvracht? Alles draait om data delen! Data slim inzetten, vroegtijdig delen en hergebruiken middels allerlei innovatieve digitale oplossingen is de weg om de luchtvracht op Schiphol nog efficiënter en effectiever te laten verlopen. Dat daarbij de focus komt te liggen op innovaties op basis van klantwensen en (markt)onderzoek vind ik een logische stap.

In het dagelijkse leven word ik blij van tevreden klanten, een goede gezondheid en een winnend AJAX! 😊

Mark Engel heeft na een studie Logistiek Management enkele jaren in de logistiek gewerkt. Na omzwervingen via de mediawereld, telecom en IT in marketing, commerciële en product rollen, is hij bij Cargonaut nu weer terug in de logistiek waar hij zijn opgedane digitale en commerciële kennis direct bij kan toepassen.

Jeroen Spaargaren

Product Owner Government

Als Product Owner Government draag ik zorg voor de vertaling van specifieke klantwensen in combinatie met wet- en regelgeving naar nieuwe en verbeterde producten en diensten. Ik vind het een mooie uitdaging om samen met partners en klanten, zowel binnen als buiten het overheidssegment, tot de beste producten te komen waarmee klanten en ketens optimaal kunnen presteren.

Onze unieke positie op Schiphol en de opdracht om zowel de cargo-industrie zo optimaal als mogelijk te ondersteunen, als ook de toezichthoudende overheid van de juiste middelen te voorzien, geeft mij veel energie. Ik voel mij het prettigst om de brugfunctie te vervullen tussen klanten en gebruikers enerzijds, en de daarvoor noodzakelijke techniek, processen en informatievoorzieningen anderzijds.

Naast mijn werk bij Cargonaut volg ik graag Max Verstappen in de Formule 1 en doe ik graag aan sport.

Jeroen Spaargaren is na een elektrotechnische opleiding enkele jaren werkzaam geweest in het programmeren van gebouwbeheersysteem. Net voor het millennium heeft hij de overstap naar de ICT gemaakt. Enkele jaren daarvan is hij werkzaam geweest bij een grote reisorganisatie te Amsterdam als Hoofd Automatisering en vervolgens als Service Manager bij een groot Datacentrum op het Anthony Fokker park. Terloops heeft hij de HBO studie business it & management doorlopen en is hij nu al sinds 2012 werkzaam bij Cargonaut. Jeroen is begonnen als Service Coördinator, vervolgens via de functie QA-Manager nu werkzaam als Product Owner Government. In de verschillende functies was de voor hem zo belangrijke “brugfunctie” altijd het hoofdbestandsdeel.

Kern: Ontwerpen van verbeteringen

Bij Innovation & Expertise doorzien we kansen en problemen in logistieke ketens en ontwerpen innovatieve verbeteringen voor onze opdrachtgevers. Daarin werken we samen met publieke en private partijen en zetten onze unieke kennis in over de samen­hang van processen, informatie­voorziening en wetgeving.

Luc Scheidel

Director Innovation and Expertise

Elke dag iets leren is kennis. Elke dag iets loslaten is wijsheid.”

Als Director Innovation and Expertise zet ik samen met collega’s de kennis en ervaring van Cargonaut in voor het verbeteren van luchtvrachtprocessen met gebruik van data. We ontwerpen innovatieve verbeteringen voor onze opdrachtgevers. Dat doen we door samen te werken met publieke en private partijen en onze unieke kennis in te zetten over de samenhang van processen, informatievoorzieningen en wet- en regelgeving. In deze functie vind ik het mooi om elke dag te mogen werken aan verbetering van de luchtvrachtketen met behulp van informatie. Daarbij is het erg leuk en interessant om te mogen werken in een internationale context met verschillende culturen.

Mijn passie ligt op het gebied van Logistiek en Informatie. Ik vind het gaaf om logistieke verbeteringen te bereiken met informatie. Dat doe ik mijn gehele loopbaan al en dat blijft me inspireren. Luchtvracht is de snelste modaliteit. Nog meer dan bij andere modaliteiten is tijd echt geld. En informatie en data zijn de sleutel om de keten te optimaliseren. Overigens denk ik dat “loslaten” (zie vorige onderwerp) van oude gewoonten de grootste uitdaging is in de luchtvracht.

Luc Scheidel heeft bestuurlijke Informatiekunde gestudeerd aan de universiteit in Tilburg. Tegenwoordig heet dat “Information Management”. Daarna heeft hij bij Capgemini altijd voor opdrachtgevers in de logistieke sector gewerkt. Hij begon zijn carrière met meer technische functies waarna hij verder ging als management consultant. In deze functie heeft hij een competence center voor Transport & Logistiek geleid. Na zijn ervaring bij Capgemini is Luc bij PostNL begonnen. Daar heeft hij als IT/Informatie manager van een nieuwe business unit Autobedrijf een nieuwe planningsysteem gekoppeld aan de chauffeurs ingevoerd. Sinds 2014 is Luc werkzaam voor Cargonaut.

Renée Wokke

Senior Consultant Data & Innovation

Erik Meijer

Community Manager

Als onderdeel van het Community Management team focus ik mij op de interne en externe gebruikers. Na bijna 30 jaar bij Cargonaut kun je zeggen dat ik een hoop weet, om deze reden zorg ik intern voor de juiste kennisborging. Voor onze externe stakeholders verzorg ik gebruikersdagen en geef ik trainingen. Tevens analyseer ik datakwaliteit en communiceer ik hierover met onze klanten. Ik word erg blij van tevreden klanten en krijg energie als ik de klant kan helpen met een vraag of oplossing.

Werken op Schiphol doe ik zoals ik al zei nu al bijna 30 jaar en het blijft een wonderlijke wereld vol met veranderingen. Het verveeld ook nog steeds niet als ik weer zo’n grote vrachtkist de lucht in zie gaan en daarbij denk: daar heeft Cargonaut ook een rol in gespeeld om ervoor te zorgen dat de vlucht volgeladen met vracht op weg is naar zijn bestemming.

In het dagelijks leven word ik blij en gelukkig als het goed gaat met familie en vrienden en iedereen die mij verder dierbaar is. Gezondheid speelt daarbij een belangrijke rol. Mijn passie is sport en voetbal (Ajax) in het bijzonder. Dat hoeft verder geen toelichting voor iedereen die van mooi en aantrekkelijk voetbal houdt.  Verder ga ik geregeld op reis om de wereld te ontdekken. verder doe ik aan hardlopen.

Na zijn HAVO. MEAO is Erik kort gaan werken bij een woningbouwvereniging en bij Rank Xerox. Daarna is hij op Schiphol begonnen als operator in het reken centrum van Schiphol en als operator in aanraking gekomen met Cargonaut. Al snel heeft hij toen de overstap gemaakt naar Cargonaut waar hij nu, bijna 30 jaar later, nog steeds met veel plezier werkt.

Tim Portengen

Community Manager 

“Klant is koning”

Binnen het Community Management team ben ik verantwoordelijk voor de eerste lijn Technische Helpdesk en ondersteuning Sales activiteiten. Opzoek gaan naar acceptabele oplossingen en klant- en productgerichte vragen beantwoorden zijn zaken waar ik mij met plezier mee bezig hou. Binnen het team streef ik naar een kwalitatief hoog service niveau, goede kwaliteit van onze producten en diensten en een solide samenwerkingen binnen Cargonaut. Dat is immers nodig om alles naar een hoger niveau te tillen.

Over samenwerking gesproken, ook in luchtvrachtland wordt er gevraagd om een gezamenlijke aanpak en goede samenwerking. Ik denk dat Cargonaut daar een belangrijk rol in speelt en blijft spelen. Mooi om daar een bijdrage aan te mogen leveren. Gezellige en gemotiveerde collega’s zijn belangrijk voor mij. In het dagelijkse leven geven mijn gezin en vrienden om mij heen mij altijd een glimlach op mijn gezicht.

Tim Portengen is ruim 17 jaar werkzaam in de luchtvaart industrie waar hij zowel aan de passagiers- als aan de vrachtzijde heeft gewerkt in Helpdesk- en Salesfuncties. 

Maaike Limburg

Community Manager

“niet geschoten is altijd mis!”

Binnen het Community Management team vervul ik de rol als Proces Synergie. De functie omvat een schat aan werkzaamheden met een focus op het in kaart brengen van klant gerelateerde processen en de optimalisatie daarvan. Het inrichten en beheren van de bijbehorende benodigde systemen hoort hier natuurlijk bij. Wat mij blij maakt in deze functie? dat ik iedere dag weer een stapje zet om onze klanten van een betere dienstverlening te voorzien en mijn collega’s bewuster maak van het feit dat iets wat in theorie slechts een simpele processtap lijkt in de praktijk heel veel kan betekenen voor hun klant. Daarbij is het werken in de luchtvracht gewoon leuk! Er gebeurt letterlijk iedere dag wel weer iets nieuws in deze wereld waardoor je dus ook constant uitgedaagd wordt in je dagelijkse werkzaamheden. Mijn werk blijft dus eigenlijk altijd wel interessant en leuk!

Niet geschoten is altijd mis, dat is mijn motto! Of het nou goed of fout gaat, iets proberen te doen en daar iets van leren is altijd beter dan het niet geprobeerd hebben. Deze overtuiging helpt me om in mijn dagelijks en professionele leven altijd weer nieuwe avonturen te beleven en nieuwe kanten van mezelf te ontdekken.

Maaike Limburg kwam na wat pogingen tot een HBO opleiding, een buitenlands werkavontuur in Spanje en een korte uitstap naar het mooie Groningen, geheel toevallig terecht bij Schiphol voor een kantoorbaantje. Na korte tijd bleek zij al veel affiniteit te hebben met het werk in de luchtvracht. Inmiddels werkt zij bijna 14 jaar op Schiphol. Na zo’n 12 jaar voor een GSA gewerkt te hebben kwam ze bij Cargonaut. Hier heeft zij weer een heel ander aspect van de luchtvracht leren kennen wat ze weer mee neemt in haar lange luchtvrachtervaring.

Yoram Meijer

Community Manager 

“Als je niet kan beschrijven wat je doet als een proces, weet je niet wat je doet en kun je niets meten, waarmee je een blinde bent in de wereld van Data.”

Binnen Cargonaut ben ik als onderdeel van het Community Management team werkzaam als een Proces Consultant. Ik help de verschillende teams binnen Cargonaut om hun interne en externe processen in kaart te brengen, te borgen en te verbeteren. Door constant te blijven vragen waarom, hoe en wat we doen kunnen we met elkaar steeds betere service en diensten leveren aan onze klanten en bijdragen aan de Smart Hub. Binnen de wereld van Cargonaut is alle data als een enorme speeltuin, waar je iedere dag weer nieuwe gegevens kunt meten, verbeteren en uitbreiden. In deze enorme dynamiek ben ik op mijn plek.

Naast mijn werk ga ik graag de hort op met partner en hond, wandelen in de bossen of aan het strand, speel ik schaakwedstrijden bij mijn club en doe ik aan LARP.

Yoram Meijer is sinds april 2019 werkzaam bij Cargonaut. Met 8 jaar ervaring in procesverbeteringen en management in o.a. retail en klantcontact focust hij zich op de processen van Cargonaut vanuit het perspectief van de klant (intern en extern) en helpt hij ons de transformatie naar het nieuwe Cargonaut.

Marjolein de Kruif

Community Manager

“Do not follow where the path may lead. Go instead where there is no path and leave a trail”

Bij Cargonaut hou ik mij bezig met alles rondom marketing, content en branding. Dit doe ik als onderdeel van het Community Management Team. Ik zorg onder andere voor communicatie met onze klanten en stakeholders, een heldere en duidelijke positionering en uitstraling en het verspreiden van verhalen over ons, de luchtvracht en die van de community. Daarnaast doe ik nog veel meer, denk aan het organiseren van events en het zorgdragen voor onze digitale kanalen. Die veelzijdigheid, uitdagingen en afwisseling in combinatie met de uitdagingen en gave verhalen die de luchtvracht te bieden heeft maken mij gelukkig in wat ik doe.

(Digital) marketing is mijn passie en ik ben daar dan ook iedere dag mee bezig, ook in mijn dagelijkse leven thuis. Ik kan daar zoveel kanten van mijzelf in kwijt. Daarnaast heb ik een prachtig gezin om van te genieten en vrienden en familie om mij heen waar ik graag (een dagje of nachtje) mee op stap ga 😊!

Marjolein de kruif is na haar studie Communicatie gaan werken als Product Manager bij een organisatie in Delft. Daar ontwikkelde zij een digitale verhuisservice en raakte zij bekend met de digitale wereld. Na genoeg kennis te hebben opgedaan heeft zij een hele tijd voor haar zelf gewerkt als digitaal marketeer. Dit deed zij voor diverse klanten met in het bijzonder het digitale marketing bureau ‘Digital Captains’. Vervolgens maakte zij de stap naar meer vastigheid en begon ze met bouwen aan de marketing van Cargonaut, waar zij sinds 2016 werkzaam is.

Frank Dekker

Community Manager

‘Stilstaan is achteruitgaan’

Binnen het community management focus ik me op de klantervaring. Ik ga graag het dialoog aan met de community om te zien waar de behoefte ligt en hoe we hier op in kunnen spelen. Om de klantervaring zo optimaal mogelijk te maken richt ik mij ook op het optimaliseren van verschillende customer journeys. Verder houd ik mij met plezier bezig met de internal branding van Cargonaut, wat effect heeft op hoe wij van binnen naar buiten communiceren.

De community verbinden en helpen groeien geeft mij veel energie. Ik ga ervoor om de klantervaring constant te verbeteren. Samen met iedereen binnen Cargonaut aan hetzelfde doel werken en de successen vieren vind ik ook heel waardevol.  In mijn vrije tijd ben ik graag aan het sporten, en dan met name atletiek. Ook vind ik het leuk om te reizen, films te kijken en tijd door te brengen met familie en vrienden.

Werken in de luchtvracht is heel interessant omdat je met allerlei verschillende partijen samenwerkt en geen dag hetzelfde is. De rol die Cargonaut speelt in de luchtvracht is daarom ook heel dynamisch.

Frank Dekker heeft na zijn studie Communicatiemanagement 7,5 jaar bij TMG in de E-commerce gewerkt, waarbij hij de laatste jaren de functie operationeel manager heeft vervuld. De kennis en het ondernemerschap die hij in deze sector heeft opgedaan zet hij sinds mei 2019 in bij Cargonaut.

Nanne Onland

Algemeen Directeur

“Waar de data gaat komen, daar komt de luchtvracht“

Als Algemeen Directeur ondersteun ik samen met het Cargonaut team de vrachtgemeenschap in de digitale transformatie. Data en connectiviteit zijn hierbij de belangrijkste grondstoffen. Het digitaal verbinden van Schiphol met de rest van de wereld is waar ik echt voor ga. Waar de data gaat komen, daar komt de luchtvracht! Dit vraagt het nodige omdenken, afbouw van het oude Cargonaut en opbouw van een nieuw Cargonaut, geschikt voor deze nieuwe data wereld. Stap voor stap in de goede richting. Een functie waarin ik erg blij word van tevreden gebruikers van onze diensten, het beter maken van mensen en teams en vooral de co-creatie van onderscheidende diensten samen met de markt een overheid.

Waarom ik werken in de luchtvracht zo gaaf vind? Vroeger wilde ik altijd jachtvlieger worden. Mijn opa en oma woonden in Soesterberg bij de Amerikaanse luchtmachtbasis. Ik ging hier altijd naar de straaljagers kijken. Eind jaren 70 hadden we een schoolreisje naar Schiphol en zag ik de grote 747’s van heel dichtbij en werd de fascinatie voor vliegen en bezoeken van verre oorden nog een keer versterkt. Na mijn middelbare school en studie was het dan ook geen verrassing dat ik in de luchtvaart terecht ben gekomen. Het is een essentieel onderdeel in de “te land ter zee en in de lucht” mix van de logistieke draaischijf die Nederland is en het heeft een grote bijdrage aan de Nederlandse economie. Deze positie is niet vanzelfsprekend en zal met het nodige ondernemerschap behouden moeten worden. Een Nederlandse gemeenschappelijke data infrastructuur die aansluit op de zich snel ontwikkelende dataketens is hierbij onontbeerlijk.

Nanne Onland ( 1972) is sinds 2012 CEO van Cargonaut, het Port Community Systeem voor de Nederlandse luchtvracht. Hij studeerde Communicatiewetenschap & Informatiestudies aan de Universiteit van Amsterdam en volgde het advanced management program aan INSEAD. Nanne startte zijn carrière bij Schiphol, en heeft inmiddels meer dan 20 jaar ervaring in de internationale luchtvaart in een diversiteit aan rollen. In zijn huidige rol ondersteunt Nanne met zijn team de vrachtgemeenschap op Schiphol met de digitale transformatie. Het gaat hierbij met name om het vinden van nieuwe samenwerkingsvormen die Schiphol haar toppositie helpen behouden en op de kaart zetten als slimste vrachtluchthaven van de wereld. Data is hierbij de belangrijkste grondstof. Nanne is lid van de Raad van Commissarissen van SmartLOXS en CIN France.

Lex Werkhoven

Senior Strategisch Adviseur


Al sinds 1987 is Lex werkzaam bij Cargonaut. Door zijn enorme ervaring vervult hij de rol van strategisch adviseur en richt hij zich voornamelijk op de ontwikkeling van nieuwe mainport logistieke concepten, processen en oplossingen.
Hij verbindt partijen uit de publieke en private sector.

Jeroen Benda

IT Director

Als Director IT ben ik binnen Cargonaut eindverantwoordelijk voor alle IT en de levering van alle operationele diensten die wij, als port community service provider, aanbieden aan onze klanten in die community. Het leveren en verder ontwikkelen van die diensten doen we met heel Cargonaut. Van helpdesk tot product owner, van developer tot finance en alles wat daar tussen zit. Cargonaut is een mooie groep mensen die vanuit het eigen perspectief een bijdrage levert aan ons diverse portfolio van digitale diensten in de cargo community, wat Schiphol heeft geholpen “Cargo Airport of the Year” te worden.

Waarom ik werken bij Cargonaut zo leuk vind? Dat is heel divers, maar het meest belangrijke is dat wij een bijdrage leveren aan de cargo community en aan Schiphol. Door onze diensten werken partijen digitaal samen die dat wellicht niet hadden gedaan als ze allemaal onderling afspraken hadden moeten maken. Door aan te sluiten bij ons, sluiten ze aan bij de rest van de community en kunnen ze gebruik maken van alle voordelen die dat biedt. Het is die samenwerking die er toe bijdraagt dat Schiphol cargo succesvol is en dat zorgt er weer voor dat Schiphol aantrekkelijk is, wat uiteindelijk weer goed is voor “BV Nederland”. Dat ik mijn steentje kan en mag bijdragen aan dit geheel motiveert mij. Los daarvan is de branche geweldig: de mooie logistiek van cargo op Schiphol, vervoerders, afhandelaren, douane, luchtvaartmaatschappijen en de mooie logistiek die er voor zorgt dat de juiste truck bij de juiste afhandelaar op het gewenste tijdstip staat. Daar komt bij dat het kantoor van Cargonaut tussen de afhandelaren staat, waardoor je een deel van de logistieke stroom van dichtbij kan volgen. Dat we ook nog vlakbij twee landingsbanen zitten, waardoor je vliegtuigen voor je raam langs ziet vliegen, maakt het geheel af.

Jeroen Benda (1968) is sinds 2019 Director IT bij Cargonaut. Hij studeerde Informatica aan de Technische Universiteit Eindhoven en heeft gedurende en na zijn studie een eigen software bedrijf gehad. Hij heeft daarna diverse functies gehad als consultant en manager binnen de IT branche, zowel op het gebied van software, infrastructuur en operations alsook op het gebied van business intelligence en financiën van IT. In zijn huidige rol richt Jeroen zich op het verder stabiliseren van de huidige operationele diensten en het vervangen en uitbouwen van onderliggende applicaties om de Cargonaut data en diensten beter en flexibeler aan te bieden aan de community.

Sacha Krom

Financial Controller en Teamlead Business Services

“Denk in oplossingen niet in problemen“

Samen met mijn team ben ik verantwoordelijk voor alle facilitaire, secretariële en financiële zaken. Een statische en dynamische functie wat voor een leuke afwisseling zorgt. Geen dag is hetzelfde en daar word ik erg blij van. Waar ik voor ga? Voor een goede en leuke samenwerking met mijn team en het oplossen van uitdagingen die elke keer weer op mijn pad komen. Daarbij vind ik de hele keten van de luchtvracht interessant wat het werken in de luchtvracht ook zo leuk maakt.

Ik word erg blij van lekker eten, vrolijke mensen, sporten, AZ, reizen, musicals, muziek…en van nog veel meer.

Sacha Krom werkt sinds oktober 2018 werkzaam bij Cargonaut. Na het afronden van de duale variant van Bedrijfseconomie is zij in de interim/consultancy wereld gaan werken. In deze 13 jaar heeft zij veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven en branches (o.a. Capgemini, Heineken, Interxion, Unilever, KPN). In dezelfde periode heeft zij ook haar Mastertitel behaald aan de UvA. Vervolgens is zij uit de interim/consultancy tak gestapt en bij Cargonaut gaan werken.