Customer Care Specialist


Kom jij ons team versterken als Customer Care Specialist? 

Trots, dat zijn we bij Cargonaut zeker. Onze mensen zijn de regisseurs van alle informatiestromen rond de goederen die van én naar Schiphol gaan. Dankzij slimme IT-oplossingen bedienen we een groot aantal logistieke partijen en leveren we essentiële informatie aan betrokken partijen. Informatie die via ons platform wordt verstrekt. Schiphol loopt dankzij Cargonaut voor op andere luchthavens en is door het gebruik van slimme toepassingen dé cargo-luchthaven bij uitstek in Europa. Schiphol Cargo heeft in 2019 de prijs Airport of the Year ontvangen op de World Air Cargo Awards en de Martin Schröder prijs voor onze innovatieve dienstverlening als motor van de luchtvracht markt op Schiphol. 

Cargonaut: Optimale dienstverlening


Bij luchtvracht van en naar Schiphol komt heel wat kijken. Cargonaut zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties in dit logistieke proces 24 uur per dag gebruik kunnen maken van onze diensten voor het ondersteunen van het internationale vrachtproces.  

Voor deze diensten, informatie bronnen en processen bieden wij onze klanten alle mogelijke hulp om hun te ontzorgen via onze afdeling Customer Care. Hier komt een breed scala aan vragen binnen via de mail en telefoon over onze diensten, kwaliteit van informatie, werking van processen en samenwerking met o.a. de douane. Helaas ook af en toe met communicatie bij en over stroringen (liever hebben we dat helemaal niet nodig) en uiteraard hulp bij aansluiten, installeren en onderhoudt.  

Cargonaut doet meer voor haar klanten dan onze klanten soms beseffen en daarom is het goed dat ons Customer Care team ook in staat is om goed te luisteren naar onze klanten, door te vragen en te signaleren hoe we nog betere service kunnen verlenen met bestaande of wellicht nieuwe diensten.  

Onze diensten zijn uiteraard allemaal IT-oplossingen waarbij beschikbaarheid en functionaliteit via monitoring inzichtelijk is voor onszelf en onze klanten, maar de interpretatie daarvan en uitleg erover vaak toch wat finesse met begrippen als API’s en SAAS behoeft. 

Jouw bagage:

Voor de functie van Customer Care Specialist zoeken we een ervaren MBO’er of HBO Starter. Het is een functie met veel ruimte voor jouw ontwikkeling en groei. Cargonaut is een organisatie waar innovatie de boventoon voert. In teamverband werken we samen aan mooie en praktische oplossingen die het verschil maken voor onze klanten en onze collega’s. Wij waarderen het als mensen initiatief nemen en werk naar zich toe durven te halen. Geen stille krachten, maar mensen die verbinding zoeken met anderen. Dat zijn de personen die bij Cargonaut passen. Ook vinden we het niet meer dan normaal te zijn om betrouwbaar te zijn richting klanten en collega’s, we doen wat we zeggen en komen afspraken na. 

In onze nieuwe collega zoeken we een professional die ervaring heeft met: 

  • Customer Care B2B en/of B2C 
  • Begrippen als SLA’s en FTR zijn niks nieuws voor jou 
  • Vertalen van klantvraag naar achterliggende klantbehoefte
  • Herkennen van kansen en hierop inspelen
  • Gezonde affiniteit met IT

Het is een pré (en anders leren we het je graag) als je ook nog eens kennis hebt van: 

  • Luchtvracht processen op Schiphol 
  • Dynamics 365 CRM 
  • Het schrijven en up to date houden van FAQ artikelen voor collega’s en klanten. 

Verder breng je het volgende mee aan eigenschappen: 

  • Initiatiefvol en oplossingsgericht 
  • Doorzettingsvermogen en overtuigingskracht 
  • Accuraat 
  • Goede communicatieve eigenschappen in woord en geschrift 
  • Klantgericht met een commerciële instelling
  • In staat kansen en problemen te onderkennen, te onderzoeken en op te lossen. Hierin ben je proactief en durf je voor je mening uit te komen
  • Kwaliteitsgericht en in staat om goed samen te werken met verschillende disciplines binnen ons team
  • Klantgericht met een commerciële instelling 
  • In staat kansen en problemen te onderkennen, te onderzoeken en een oplossing aan te dragen. Is daarin proactief en durft voor zijn/haar mening uit te komen. 
  • Kwaliteitsgericht en in staat in om goed samen te werken met verschillende disciplines binnen het team. 

Wat jou toekomt:

Wij waarderen wat je doen. Jij mag als Customer Care Specialist bij Cargonaut rekenen op mooie primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een: 

  • Een salaris vanaf 2800 bruto dat past bij jouw kennis, ervaring en achtergrond 
  • 13e Maand van 4%, met daarbovenop ook nog eens een winstregeling van maximaal 4% 
  • 25 vakantiedagen  
  • Een fulltime jaarcontract van 40 uur
  • Openingstijden van ma t/m vrij van 8.30-17.00
  • Laptop en telefoon van de zaak
  • Reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer
  • Persoonlijk jaarlijks budget voor jouw ontwikkeling
  • Gezellige borrels
  • Een professionele collegiale omgeving met veel interactie, waar van elkaar geleerd wordt

Kom jij meedoen in onze droom, Schiphol als slimste Air Cargo Hub ter wereld? 

Dat kan bij Cargonaut. Solliciteer direct met je CV + motivatie naar recruitment@Cargonaut.nl en laat ons weten dat jij er klaar voor bent als Customer Care Specialist. We gaan uiterst zorgvuldig om met de werving van nieuwe collega’s. Vandaar dat een uitgebreide screening onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

We snappen dat je misschien nog vragen hebt. Of misschien wel een dagje mee wil lopen. Voor vragen en andere informatie kun je gerust contact opnemen met Yoram Meijer (yoram.meijer@cargonaut.nl)

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.