Vernieuwd securitybeleid voor toegang tot Schiphol Cargonaut portals
Sinds halverwege 2024 heeft Schiphol Cargonaut het securitybeleid rondom toegangsverzoeken tot inlogportals aangescherpt. Deze aanscherping heeft als doel de digitale veiligheid van uw portalgegevens binnen uw bedrijf te verhogen d.m.v. een proces waarbij een speciale code verstrekt zal worden.Â
Voor onze huidige- en nieuwe klanten, bestaat de mogelijkheid om zich, als dat nog niet gebeurd is, aan te melden voor deelname.
Indien u wenst mee te doen, kunt u een mail sturen naar Cargonaut Service Desk met als onderwerp: securitybeleid Schiphol Cargonaut-portals. Vervolgens zult u dan in de aankomende weken een persoonlijk aanmeldingsformulier via DocuSign ontvangen. Na het ontvangen van dit aanmeldingsformulier dient u onderstaande stappen te doorlopen:  Â
- De verantwoordelijke/tekenbevoegde + een tweede tekenbevoegde binnen uw organisatie dient dit formulier in te vullen en vervolgens digitaal te ondertekenen.  
- Schiphol Cargonaut ontvangt een bevestiging na ondertekening en zal de ondertekening daarna verifiëren. 
- Na afronding van de verificatie zal de verantwoordelijke binnen uw organisatie een e-mail ontvangen met een door Schiphol Cargonaut gegenereerde unieke 5-cijferige PIN.  
- Middels ondertekening van het formulier gaat u akkoord met het nieuwe Schiphol Cargonaut portal securitybeleid en heeft de ondertekenaar de verantwoordelijkheid om de verkregen pincode nooit te delen met derden, ook niet binnen uw bedrijf.
Wat te doen in geval van afwezigheid?   
Het is uw verantwoordelijkheid om Schiphol Cargonaut tijdig te informeren wanneer er wijzigingen plaatsvinden in bijvoorbeeld functietitels of uit diensttreding van de beheerder van de pincode. Het is belangrijk dat de bij Schiphol Cargonaut bekende gegevens voor dit securitybeleid up-to-date zijn. Om continuïteit te waarborgen vragen wij u daarnaast om ook een tweede tekenbevoegde/ ondertekenaar en beheerder van de toegewezen Pincode aan te wijzen. Deze tweede contactpersoon binnen uw organisatie dient dezelfde procedure te volgen; het document in te vullen en te ondertekenen met DocuSign.
  
Wat kunt u met deze pincode?  
Indien u als klant door een calamiteit geen toegang meer heeft tot de Schiphol Cargonaut-portals dient u telefonisch contact op te nemen met de servicedesk: +31 (0)20 653 0808.   
De Schiphol Cargonaut medewerker zal u in dit telefonisch gesprek vragen naar de aan uw aangewezen contactpersoon verstrekte pincode. Wanneer de gegevens en pincode door Cargonaut kunnen worden geverifieerd, kunt u uw persoonlijke inloggegevens opvragen en indien nodig wijzigen. De Schiphol Cargonaut medewerker zal u, naast de pincode, telefonisch een aantal controlevragen stellen om uw identiteit te verifiëren. 
Op deze wijze heeft Schiphol Cargonaut een zorgvuldige procedure om uw en onze gegevens te beschermen.
Indien u naar aanleiding van deze mededeling nog vragen heeft of u wilt aanmelden kunt u contact opnemen met de Schiphol Cargonaut servicedesk via het emailadres helpdesk@cargonaut.nl of telefonisch op +31 (0)20 653 0808.