Community Management

Erik Meijer
Community Manager
Als onderdeel van het Community Management team focus ik mij op de interne en externe gebruikers. Na bijna 30 jaar bij Cargonaut kun je zeggen dat ik een hoop weet, om deze reden zorg ik intern voor de juiste kennisborging. Voor onze externe stakeholders verzorg ik gebruikersdagen en geef ik trainingen. Tevens analyseer ik datakwaliteit en communiceer ik hierover met onze klanten. Ik word erg blij van tevreden klanten en krijg energie als ik de klant kan helpen met een vraag of oplossing.
Werken op Schiphol doe ik zoals ik al zei nu al bijna 30 jaar en het blijft een wonderlijke wereld vol met veranderingen. Het verveeld ook nog steeds niet als ik weer zo’n grote vrachtkist de lucht in zie gaan en daarbij denk: daar heeft Cargonaut ook een rol in gespeeld om ervoor te zorgen dat de vlucht volgeladen met vracht op weg is naar zijn bestemming.
In het dagelijks leven word ik blij en gelukkig als het goed gaat met familie en vrienden en iedereen die mij verder dierbaar is. Gezondheid speelt daarbij een belangrijke rol. Mijn passie is sport en voetbal (Ajax) in het bijzonder. Dat hoeft verder geen toelichting voor iedereen die van mooi en aantrekkelijk voetbal houdt. Verder ga ik geregeld op reis om de wereld te ontdekken. verder doe ik aan hardlopen.
Na zijn HAVO. MEAO is Erik kort gaan werken bij een woningbouwvereniging en bij Rank Xerox. Daarna is hij op Schiphol begonnen als operator in het reken centrum van Schiphol en als operator in aanraking gekomen met Cargonaut. Al snel heeft hij toen de overstap gemaakt naar Cargonaut waar hij nu, bijna 30 jaar later, nog steeds met veel plezier werkt.

Tim Portengen
Community Manager
“Klant is koning”
Binnen het Community Management team ben ik verantwoordelijk voor de eerste lijn Technische Helpdesk en ondersteuning Sales activiteiten. Opzoek gaan naar acceptabele oplossingen en klant- en productgerichte vragen beantwoorden zijn zaken waar ik mij met plezier mee bezig hou. Binnen het team streef ik naar een kwalitatief hoog service niveau, goede kwaliteit van onze producten en diensten en een solide samenwerkingen binnen Cargonaut. Dat is immers nodig om alles naar een hoger niveau te tillen.
Over samenwerking gesproken, ook in luchtvrachtland wordt er gevraagd om een gezamenlijke aanpak en goede samenwerking. Ik denk dat Cargonaut daar een belangrijk rol in speelt en blijft spelen. Mooi om daar een bijdrage aan te mogen leveren. Gezellige en gemotiveerde collega’s zijn belangrijk voor mij. In het dagelijkse leven geven mijn gezin en vrienden om mij heen mij altijd een glimlach op mijn gezicht.
Tim Portengen is ruim 17 jaar werkzaam in de luchtvaart industrie waar hij zowel aan de passagiers- als aan de vrachtzijde heeft gewerkt in Helpdesk- en Salesfuncties.

Maaike Limburg
Community Manager
“niet geschoten is altijd mis!”
Binnen het Community Management team vervul ik de rol als Proces Synergie. De functie omvat een schat aan werkzaamheden met een focus op het in kaart brengen van klant gerelateerde processen en de optimalisatie daarvan. Het inrichten en beheren van de bijbehorende benodigde systemen hoort hier natuurlijk bij. Wat mij blij maakt in deze functie? dat ik iedere dag weer een stapje zet om onze klanten van een betere dienstverlening te voorzien en mijn collega’s bewuster maak van het feit dat iets wat in theorie slechts een simpele processtap lijkt in de praktijk heel veel kan betekenen voor hun klant. Daarbij is het werken in de luchtvracht gewoon leuk! Er gebeurt letterlijk iedere dag wel weer iets nieuws in deze wereld waardoor je dus ook constant uitgedaagd wordt in je dagelijkse werkzaamheden. Mijn werk blijft dus eigenlijk altijd wel interessant en leuk!
Niet geschoten is altijd mis, dat is mijn motto! Of het nou goed of fout gaat, iets proberen te doen en daar iets van leren is altijd beter dan het niet geprobeerd hebben. Deze overtuiging helpt me om in mijn dagelijks en professionele leven altijd weer nieuwe avonturen te beleven en nieuwe kanten van mezelf te ontdekken.
Maaike Limburg kwam na wat pogingen tot een HBO opleiding, een buitenlands werkavontuur in Spanje en een korte uitstap naar het mooie Groningen, geheel toevallig terecht bij Schiphol voor een kantoorbaantje. Na korte tijd bleek zij al veel affiniteit te hebben met het werk in de luchtvracht. Inmiddels werkt zij bijna 14 jaar op Schiphol. Na zo’n 12 jaar voor een GSA gewerkt te hebben kwam ze bij Cargonaut. Hier heeft zij weer een heel ander aspect van de luchtvracht leren kennen wat ze weer mee neemt in haar lange luchtvrachtervaring.

Yoram Meijer
Community Manager
“Als je niet kan beschrijven wat je doet als een proces, weet je niet wat je doet en kun je niets meten, waarmee je een blinde bent in de wereld van Data.”
Binnen Cargonaut ben ik als onderdeel van het Community Management team werkzaam als een Proces Consultant. Ik help de verschillende teams binnen Cargonaut om hun interne en externe processen in kaart te brengen, te borgen en te verbeteren. Door constant te blijven vragen waarom, hoe en wat we doen kunnen we met elkaar steeds betere service en diensten leveren aan onze klanten en bijdragen aan de Smart Hub. Binnen de wereld van Cargonaut is alle data als een enorme speeltuin, waar je iedere dag weer nieuwe gegevens kunt meten, verbeteren en uitbreiden. In deze enorme dynamiek ben ik op mijn plek.
Naast mijn werk ga ik graag de hort op met partner en hond, wandelen in de bossen of aan het strand, speel ik schaakwedstrijden bij mijn club en doe ik aan LARP.
Yoram Meijer is sinds april 2019 werkzaam bij Cargonaut. Met 8 jaar ervaring in procesverbeteringen en management in o.a. retail en klantcontact focust hij zich op de processen van Cargonaut vanuit het perspectief van de klant (intern en extern) en helpt hij ons de transformatie naar het nieuwe Cargonaut.