Hieronder ziet u de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop van onze Customer Care.
Van uitvoeraangifte tot bevestiging van uitgaan
Als u een uitvoeraangifte doet wilt u uiteindelijk een bevestiging van uitgaan (Confirmation of Exit) van de douane ontvangen. Bij ontbreken van een Confirmation of Exit, zult u op andere wijze de uitvoer moeten aantonen. Dit is een tijdrovende en vervelende klus. U kunt u tijd wel beter gebruiken. Het is daarom belangrijk om te controleren of uw uitvoeraangiften bevestigd zijn. Zo voorkomt u een naheffing BTW.
Lees hier meer over hoe u de Confirmation of Exit bij aangiften van luchtvrachtzendingen krijgt ?
Achteraf bevestigen van het uitgaan van goederen (COE)
Lees hier de juiste procedure voor het achteraf bevestigen van het uitgaan van goederen (Confirmation of Exit)
Voorkom “not Ready For Carriage” boete
Lees hier meer over hoe u zelf kunt controleren of Cargonaut uw FWB bericht ontvangen heeft
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe maak ik een eLink Visit?
Hoe maak ik een eLink Visit: Stappenplan – Hoe-maak-ik-een-eLink-visit
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe maak ik een eLink Trip?
Hoe maak ik een eLink Trip: Stappenplan – Hoe-maak-ik-een-eLink-Trip
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe zorg ik voor een groene RTI of Paperless status?
Hoe zorg ik voor een groene RTI of Paperless status: Stappenplan – Hoe-zorg-ik-voor-een-groene-RTI-of-Paperless-status
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe zorg ik voor een groene AvSec status?
Hoe zorg ik voor een groene AvSec status: Stappenplan – Hoe-zorg-ik-voor-een-groene-AvSec-status
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe lever ik aan via een Screener?
Hoe lever ik aan via een Screener: Stappenplan – Hoe-lever- ik- aan- via- een- Screener
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe lever ik security informatie aan t.b.v eLink?
Hoe lever ik security informatie aan t.b.v eLink: Stappenplan – Hoe-lever-ik-security-informatie-aan-t.b.v-eLink
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe zorg ik voor een groene ‘Paperless’ status?
Hoe zorg ik voor een groene ‘Paperless’ status: Stappenplan – Hoe-zorg-ik-voor-een-groene-‘Paperless’-status
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe Print ik een eLink rit overzicht?
How-to Digitaal Vooraanmelden: Hoe Print ik een eLink rit overzicht?
How-to-Digitaal Vooraanmelden – Hoe maak ik een subcontractor relatie aan in eLink en hoe maak ik gebruik van een subcontractor in eLink.
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe maak ik een subcontractor relatie aan in eLink en hoe maak ik gebruik van een subcontractor in eLink
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe kan ik een chauffeur unlinken ?
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe kan ik een chauffeur unlinken ?
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe meld ik mij bij de afhandelaar met een eLink rit
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe meld ik mij bij de afhandelaar met een eLink rit
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe kan ik mijn zendingen digitaal laten aftekenen in de loods
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe kan ik mijn zendingen digitaal laten aftekenen in de loods
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Wat doe ik als mijn FWB niet is geaccepteerd door de airline?
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Wat doe ik als mijn FWB niet is geaccepteerd door de airline?
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe controleer ik de Aviation Security status van mijn zending ?
How-to-Digitaal Vooraanmelden: Hoe controleer ik de Aviation Security status van mijn zending ?
Noodprocedure diverse Douane systemen:
Hierbij de link naar de Noodprocedures van de diverse Douane systemen zoals vermeld op de website van de Belastingdienst
ECS controle en Release berichten
Heeft u inmiddels al opgegeven hoe u de controle en release berichten wil ontvangen ?
Het ontvangen van deze berichten is noodzakelijk voor het geval dat de Cargonaut Noodprocedure van kracht is.
Wij kunnen de controle en release berichten aanbieden als Edifact bericht of als e-mail (Edifact bericht in e-mail)
U kunt uw keuze doorgeven aan helpdesk@cargonaut.nl
Status Confirmation of Exit (Coe) in eCR
In eCargo Receipt kunt u in het ECS tabblad informatie vinden over de CoE.
In dit document leggen wij u uit hoe de status “?”, “Y” of “N” bepaald wordt en wat dit betekent.
ICS airline informatie
Informatie over de volgorde van de in te sturen berichten voor ICS ten behoeve van de ENS en de SAL berichten vindt u het volgende document.
Bereikbaarheid Cargonaut Helpdesk
U vindt hier de contact gegevens van de Helpdesk van Cargonaut
Bereikbaarheid Helpdesk Belastingdienst
U vindt hier de contact gegevens van de Helpdesk van de Belastingdienst