Na ruim 27 jaar ga ik Cargonaut verlaten. Een beslissing die niet makkelijk was. 27 Jaar is een lange tijd en Cargonaut vergroeid dan een beetje met je eigen DNA.
Vanuit Schiphol gedetacheerd kwam ik in 1990 bij Cargonaut werken als helpdeskmedewerker. Klanten helpen aansluiten op ons platform voor communicatie met de douane (Sagitta) en airlines was mijn belangrijkste taak. Ik leerde alles over de berichten en hielp klanten met hun foutmeldingen, testen en aansluitingen. Internet was nog ver weg en verbindingen kwamen tot stand via koper. Ons eerste software programma was toen Piconaut (klein Cargonaut) en kon gebruikt worden door expediteurs voor airline reserveringen en status informatie.
In 1996 werd Cargonaut zelfstandig (voorheen 100% Schiphol) en werd er een slag gemaakt van techniek naar commercie. Als Account manager heb ik vele klanten en prospects bezocht voor het bespreken van wensen en problemen en voor trainingen. Ik werd vaak met open armen ontvangen want veel klanten hadden niet zo veel met automatisering en IT en Cargonaut werd op dit gebied als expert gezien. De contacten met klanten vond ik altijd heel waardevol en prettig.
Vanaf die tijd begonnen we ook meer te communiceren met de markt en onze klanten. Hierdoor is mijn interesse voor het communicatievak ontstaan en ben ik marketing opleidingen gaan volgen. Hoe mooi is het dan om een marketing functie te krijgen binnen het bedrijf dat ik inmiddels al door en door kende.
Eind april neem ik afscheid van Cargonaut en van u. Ik ga niet emigreren zoals de titel misschien suggereert, maar ik wil meer tijd besteden aan mijn familie, reizen en mijzelf.
Ik wil u en Cargonaut bedanken voor de vele mooie ontmoetingen en de fijne samenwerking. De air cargo staat voor flinke uitdagingen en ik wens u allen veel wijsheid, gezondheid en een hele mooie toekomst. Ik zal u en Schiphol zeker gaan missen.
Monique Rouss